Peter Gelb, managerul general al celebrei instituții newyorkeze, a făcut aceste declarații într-un interviu acordat pentru emisiunea „Music Matters” a postului BBC Radio 3, în care a vorbit despre problemele financiare cu care se confruntă Opera Metropolitan din New York.
El a propus o reducere cu 16% a costurilor de producție – cifrate la 200 milioane de dolari – prin modificarea condițiilor de muncă ce vizează orchestra și corul instituției newyorkeze.
În schimb, Peter Gelb a apărat decizia conducerii de la Metropolitan Opera de a cheltui 169.000 de dolari pe amenajarea unui câmp de maci pe scena operei newyorkeze pentru spectacolul „Prince Igor”.
Sindicatul de la Metropolitan Opera a amenințat deja conducerea cu intrarea angajaților în grevă dacă salariile acestora vor fi reduse. Salariile lor fac deja obiectul unor discuții, înainte ca actualele contracte ale soliștilor și muzicienilor să expire la sfârșitul lunii iulie.
„Este în joc, în definitiv, viitorul Operei Metropolitan. Chiar dacă aș fi cel mai prost manager din lume, atunci când afli că două treimi din costurile de funcționare merg către sindicate, îți dai seama că acesta este segmentul din care trebuie să se opereze anumite reduceri”, a declarat Peter Gelb.
El speră să modifice o regulă în vigoare care garantează membrilor din orchestră și cor faptul că vor fi plătiți pentru cel puțin patru reprezentații pe săptămână, în condițiile în care acești artiști participă la un număr mai mic de reprezentații săptămânale.
Vorbind despre criticile aduse operei newyorkeze, potrivit cărora producțiile acestea costă mult prea mult, Peter Gelb a spus că a reușit deja să „economisească o cantitate mare de bani” prin intermediul unor proiecte ce vor fi realizate în regim de coproducție.
Gelb mai spune că scăderea numărului de spectatori de la Opera Metropolitan poate fi explicată, parțial, prin reducerea finanțărilor pentru producțiile instituției.
„Box office-ul nostru nu a crescut, a rămas constant și reprezintă un domeniu care va scădea – nu este un secret faptul că în Statele Unite numărul spectactorilor de operă urmează să scadă. Metropolitan Opera are 3.800 de locuri, fiind mult mai mare decât oricare operă din Europa. Primim spectatori noi, aparținând unui public tânăr, dar publicul tânăr nu este suficient de numeros pentru a înlocui publicul vârstnic care dispare”, a explicat Peter Gelb.
El consideră, de asemenea, că transmisiunile live în cinematografe ale spectacolelor de la Metropolitan Opera nu îi încurajează pe oameni să evite să meargă la teatrele tradiționale de operă.
„La un cinematograf din America, care transmite un spectacol de operă, 75% din public sunt spectatori trecuți de 65 de ani, iar 30% dintre ei sunt trecuți de 75 de ani. Acești oameni sunt prea bătrâni pentru a se mai deplasa la sediul Metropolitan, așadar au șansa de a continua să vadă operă, mergând la cinematografele apropiate de locuințele lor”, a declarat managerul general al operei newyorkeze.
El consideră, de asemenea, că transmisiunile în sistem HD s-au dovedit un produs de mare succes pe plan mondial, dând exemplu Germania, unde pentru o singură reprezentație la opera națională din această țară, susținută de regulă în serile de sâmbătă, se vând între 30.000 și 35.000 de bilete la cinematografele partenere cu această instituție.
Pe de altă parte, Peter Gelb a criticat lipsa programelor educaționale ce vizează opera și artele din școlile generale din Statele Unite.